خانم ها چطور از خود دفاع كنند؟

مطالب مفيد در زمينه هاي مختلف

خانم ها چطور از خود دفاع كنند؟

۱۱ بازديد

بسياري از زنان جهان،هنگامي كه در خيابان راه مي روند ترس از اين را دارند كسي برايشان مزاحمت ايجاد كند.در اين بخش نكات و ترفندهايي براي كمك به شما در صورتي كه بدترين اتفاق رخ داد، آورده شده :

1. نشان دهيد آگاه هستيد:مهاجمان بالقوه زناني را ترجيح مي دهند كه گيج و يا پريشان به نظر مي رسند. اگر شجاع و آگاه به نظر برسيد، ممكن است هرگز اين حمله را آغاز نكنند. 
2. بدنتان را آماده كنيد:اگر احساس خطر مي كنيد، سريعا ژست مبارزه را بگيريد دست هايتان را نزديك سينه حركت دهيد، پاي راست را كمي جلوتر از چپ قرار دهيد و بدن را به جلو متمايل كنيد. حالا بدن آماده رويارويي فيزيكي است.
3. اجازه ندهيد موها برايتان مزاحمت ايجاد كنند بسياري از مهاجمان موها را به عنوان هدفي آسان براي گرفتن انتخاب مي كنند. بهتر است موهايتان را جمع كنيد و آن را در يقه قرار دهيد. 
4. سلاح براي دسترسي داشته باشيد:چتر، مجموعه اي از كليدها يا يك خودكار مي تواند تفاوت را در يك لحظه از بحران ايجاد كند  5. درخواست كمك:فرياد براي كمك ممكن است در لحظه محقق نشود اما ممكن است مهاجم را بترساند كه فرار كند. بسياري از زنان گيج مي شوند و نمي توانند فرياد بكشند. 
6. نقاط ضعف بدن را بشناسيداگر در يك درگيري فيزيكي قرار گرفتيد مستقيما به يكي از پنج نقطه ي ضعيف بدن فردا مهاجم نگاه مي كنيد:چشم ها، بيني، گردن، زانوها و كشاله ران.  
7. از مبارزه نترسيد:بسياري از زنان مي ترسند كه حمله كنند، زيرا آن ها از خشم طرف مقابل و يا از آسيب ديدن خود مي ترسند ضربه اي كه مي خوريد ممكن است به شما آسيب برساند، اما درد خفيف است. 
8. فرصتي براي دويدن پيدا كنيد:اگر زمان خوبي را براي فرار از درگيري شناسايي كرده ايد، اين كار را بكنيد.
9. گوش هاي خود را باز نگه داريدوقتي از يك محله بد عبور مي كنيد، به موسيقي گوش ندهيدو هيچ چيز را بر روي گوشي موبايل خود باز نگذاريد بايد از محيط اطراف خود آگاه باشيد و بتوانيد صدا را بشنويد. 
10. به دنبال چيزهايي بگرديد كه ممكن است او را بترساند، پنجره را بشكنيد، دزد گير خودرو را روشن كنيد . 
11. آرامش خود را حفظ كنيد: بدترين چيز وحشت است. البته اين يك وضعيت بسيار استرس زا است، اما حفظ خونسردي بهترين كار براي نجات است.

مهم ترين نكات براي دفاع از خود چگونه از گيرافتادن هاي مختلف فرار كنيم:
1. فشار آوردن از پشت به گلو:از پاشنه خود براي خراشيدن پاي حمله كننده استفاده كنيد و فشار شديدي را وارد كنيد. 
2. نگه داشتن از پشت سر:سرتان را به عقب بزنيد و يا پاشنه تان را در جهت دو شاخه تكان دهيد. 
3. فشردن سر :سر و گردن طرف را فشار دهيد تا او بيفتد. 
4. ضربه با پا :خم شويد و با پا به او ضربه بزنيد و با سر به قفسه او بزيند بنابراين با يك ضربه محكم به كشاله ران آن را به پايان برسانيد.
ضربه به كشاله ران : اگر كسي از جلو به سمت شما حمله كند يك ضربه به وسط دو ران ممكن است به اندازه كافي نيروي كافي براي فلج كردن حمله كننده ايجاد كند و فرار شما را ممكن كند. 
ضربه با كف دست : اين حركت مي تواند باعث آسيب به بيني يا گلو شود. براي اجرا، جلوي مهاجم را تا جايي كه ممكن است بگيريد. 

فرار از دستاني كه در آن گير افتاده ايد : اگر مهاجم از پشت مي آيد و بازوهاي شما را دام مي اندازد (اين شبيه به در آغوش گرفتن است، اما شما نمي توانيد به عنوان آزادي حركت كنيد)، اين كاري است كه بايد انجام دهيد . اولين واكنش بايد اين باشد كه بازوهاي مهاجم را از بالا رفتن و گرفتن گردن متوقف كنيد باسن خود را به يك طرف بچرخانيد. اين باعث مي شود كه راه براي ضربه هايي به وسط دو ران با دست باز صورت بگيرد.
همواره،كاملا هوشيار باشيداز جمعيت دور نشويد.اگر احساس مي كنيدخطر به شما نزديك است، فورا با پليس تماس بگيريد.همچنين مي توانيد از اشيا معمول به عنوان سلاح، از جمله كيف پول، كيف، چتر، مداد، كتاب يا سنگ استفاده كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.